2e reisdag naar San Felice del Benico, Italïe - Reisverslag uit San Felice del Benaco, Italië van Robert Jong - WaarBenJij.nu 2e reisdag naar San Felice del Benico, Italïe - Reisverslag uit San Felice del Benaco, Italië van Robert Jong - WaarBenJij.nu

2e reisdag naar San Felice del Benico, Italïe

Blijf op de hoogte en volg Robert

24 Juli 2019 | Italië, San Felice del Benaco

Deze dag zijn we weer op tijd opgestaan, na een goed stevig ontbijt spullen gepakt en uitgecheckt uit dit prima overnachtings hotel. In het dorp bij de Lidl nog even broodjes voor onderweg gehaald en rond 9:30 vetrokken voor het 2e deel van de reis, nog zo'n 500 km te gaan tot onze eindbestemming.

De reis ging door Zwitserland via Bazel, Luzern en Locarno. Bij de Gotthard hadden we ongeveer 25. minuten wachttijd bij de toegangslichten waarna we door konden rijden tot de grensovergang bij Chiasso. Vervolgens via Como en Saronno nog even een druk stuk snelweg langs Milaan, Monza en Bérgamo. Bij het verlaten van de tolwel bij Brescia Est was het ieder voor zich bij de betaalpoortjes, een enorme chaos waarbij het kwestie van doordrukken was anders kwam je er nooit doorheen. Nadat we de snelweg hadden verlaten moesten we aan de linkerzijde van het gardameer nog een stukje omhoog richting de camping. In Manerba del Garda kwamen we langs de Lidl dus hebben we direct de boodschappen voor het avondeten gehaald waarbij een doosje Bira Peroni niet mag ontbreken.

Rond 17:00 uur kwamen we aan bij de camping Europa Silvella waar we direct konden inchecken, bij de caravan snel de spullen uitgeladen en omgekleed om nog even af te koelen in het zwembad. De temperatuur was ook deze dag weer ver in de 30 graden.